در حال بارگذاری
نماینده اسبق مردم خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی:

نامزدهای ریاست‌جمهوری در مناظره‌ها به بیان برنامه بپردازند

شماره خبر : 477 - https://asreatrak.ir//short/4aMmd

نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در فرایند فعالیت انتخاباتی و به‌ویژه در مناظره‌ها، نامزدها بدون کنایه به سایران هر یک به تبیین برنامه‌ها و بیان توانمندی‌های خود به‌منظور جلب آرا و افکار مردم بپردازند.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک با اشاره به اینکه بر اساس نگاه مشهور، آدمی دو ساحت بر پایه فکر و رفتار دارد، اظهار داشت: انسان زمانی موفق خواهد شد که بتواند آموخته‌های درست نظری خود را در عرصه عمل تجلی بخشد.

 وی ادامه داد: این روزها به نظر می‌رسد به‌موازات دل‌مشغولی عموم مردم به انتخابات ریاست‌جمهوری، جامعه متدینان انقلابی و به‌ویژه گروه‌های نخبگانی به طور خاص‌تر درگیر انتخابات هستند.

 نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که افرادی احساس وظیفه کرده‌اند و خود را با همه سرمایه‌های مادی و معنوی به محل قضاوت مردم عرضه کرده‌اند و با این باور قدم به میدان گذاشته‌اند که می‌توانند در شکوفایی وطن کمک کنند.

 جعفری اضافه کرد: راهبردی بودن جایگاه رئیس‌جمهور، بررسی سابقه اجرایی قوی داشتن، اهمیت برنامه و کارنامه سوابق اجرایی، سلامت مالی و اخلاقی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بارزی است که یک کاندیای  ریاست‌جمهوری باید داشته باشد.

 وی خاطرنشان کرد: قطعاً در هر کدام از نامزدها با هر دیدگاه و نظری که دارند، ضعف‌های احتمالی در کنار نقاط قوت می‌تواند، مطرح شود.

 جعفری با اشاره به اینکه باید مبنای اصلی قرآن، سیره پیامبر (ص) و اهل‌بیت ( ع) باشد که بیانگر سنت قطعی الهی است، ادامه داد: براین‌اساس کم‌ترین انتظار از نامزدهای انتخاباتی درایت عملی، درک مقام، شرایط و تمسک به حقیقت ناب قرآن و وحدت توحیدی است.

 نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نکته قابل‌توجه این است که قطعاً وحدت به معنای کنارآمدن بی‌مبنای یکی به نفع دیگری نخواهد بود، زیرا حضور هر یک از نامزدها در واقع مغتنم و اثرگذار است.

وی گفت: بنابراین مطلوب آن است که در فرایند فعالیت انتخاباتی و به‌ویژه در مناظره‌ها بدون کنایه به سایران هریک به تبیین برنامه‌ها و بیان توانمندی‌های خود به‌منظور جلب آرا و افکار مردم بپردازند.

 این مسئول بیان داشت: طرف‌داران هر یک از نامزدها هم جانب خدا و دوراندیشی مؤمنانه را نگه دارند تا در صورت تصمیمی وحدت‌گرایانه دل‌ها چنان چرکین نشده باشد که امکان همراهی و هم آوایی سخت کاهش پیدا کند.

 جعفری اضافه کرد: به ذهن می‌رسد حرف از وحدت زدن و دعوت به وحدت کردن تنها با تمسک به کلیات و نصیحت‌گری حاصل نمی‌شود بلکه نیاز جدی به گام عملی اقناعی منطبق بر واقعیت‌های میدانی دارد.

 نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لذا پیشنهاد می‌شود چند روز مانده به انتخابات یک مؤسسه علمی معتبر و با نظارت افراد امین هر دو گروه نظرسنجی دقیقی را انجام دهد و بزرگواران در راستای تقویت اندیشه ناظر بر تداوم راه خدمت شهید جمهور از نتیجه تبعیت کنند و به کمک طرفی بشتابند که احتمال توفیق جبهه ارزش‌های دینی و انقلابی را فزونی می‌بخشد.

 جعفری گفت: به نظر بنده این تنها راه ثمردهی فضائل اخلاقی در صحنه سیاست‌ورزی و تجلی درست حکمت نظری در آیینه حکمت عملی است.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات